Co to jest blogowanie?

Najprościej mówiąc, blogowanie to pisanie i publikowanie wpisów na własnym blogu. Oczywiście praca blogerów, którzy chcą docierać do jak najszerszego grona czytelników, na tym się nie kończy. Jest jeszcze wiele czynności, które wykonują aby osiągnąć ten cel.

Co to jest blogowy biznes?​

Blogowy biznes to biznes, który budujesz bezpośrednio na swoim blogu lub "wokół" niego.


Najprostszym przykładem biznesu budowanego bezpośrednio na blogu jest zarabianie na reklamach, które się wyświetlają na jego stronach. Inny przykład to płatny dostęp do całości lub części treści Twojego bloga.


Biznes budowany "wokół" bloga, to, na przykład, działalność doradcza czy coachingowa, gdzie blog pomaga budować autorytet i przyciągać klientów.


Innym przykładem może być sklep internetowy i blog, który pomaga zwiększać ruch i zaufanie do sprzedawcy.​

Co powinno być najpierw blogowanie czy biznes?​

Z punktu widzenia tego, czym jest blogowy biznes, nie ma znaczenia czy najpierw był blog czy biznes, czy też jedno i drugie powstawało razem.​

Od bloga do blogowego biznesu​

Oczywiście, jeśli zaczynasz od bloga masz szansę zdobyć grono czytelników, którzy mogą się stać klientami Twojego przyszłego biznesu. Znając Cię i mając do Ciebie zaufanie chętniej kupią produkt lub skorzystają z usługi związanej z tematyką bloga.

Od biznesu do blogowego biznesu

Jeżeli jesteś małym przedsiębiorcą prowadzącym jakiś biznes (niekoniecznie internetowy) bez względu na to czy Twoja firma ma się dobrze czy też trochę gorzej, blog pomoże Ci ją rozwinąć.

Biznesowe podejście do blogowania

Żeby mówić o blogowym biznesie nie wystarczy zacząć monetyzować bloga lub się zająć blogowaniem jako dodatkiem do już istniejącego biznesu. Trzeba zmienić całe swoje podejście i nauczyć się prowadzić blogowy biznes jak prowadzi się firmę.


Jeśli jesteś blogerką lub blogerem, należy zacząć się uczyć zarządzania swoim jednoosobowym biznesem a jeśli przedsiębiorcą, blogowania.


Jeżeli się zastanawiasz, czy biznesowe podejście do blogowania, które ma zwiększyć Twoje szanse na generowanie zysku, to na pewno najlepsze rozwiązanie, moja odpowiedź brzmi "tak".


Tak jak wojsko od wieków doskonali metody sztuki wojennej, tak przedsiębiorcy i ich firmy (te największe przy wsparciu licznych konsultantów) doskonalą sposoby zarządzania i stałego zwiększania zysku, co zawsze było i nadal jest ich podstawowym zadaniem, do którego wykonania zostały powołane.


A więc jeżeli armia jest taką "maszyną" do walki, to biznes jest "maszyną" do zarabiania pieniędzy dla swoich właścicieli. Dlatego nie warto wyważać otwartych drzwi. Lepiej maksymalnie wykorzystać to, co inni wymyślili i przetestowali na poligonie biznesowego życia.


Oczywiście nie wszystko co jest dobre dla firmy (szczególnie dużej) będzie dobre dla jednoosobowego blogowego biznesu, który ma przecież swoją blogową specyfikę. Jednak jest bardzo wiele rzeczy, których wprowadzenie w blogowym biznesie przyczyniłoby się do profesjonalizacji i uproszczenia Twojej pracy jako menadżera zarządzającego takim biznesem.