PORADNIK

Co to jest blog internetowy i do czego służy?

Dlaczego aż 40% amerykańskich firm wykorzystuje blogi w marketingu swoich usług i produktów? Jeżeli jeszcze nie wiesz co to jest blog internetowy i jak ważną rolę odgrywa we współczesnym biznesie, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Zastanów się czy w pełni wykorzystujesz możliwości jakie daje posiadanie biznesowego bloga.

Co to jest blog internetowy?

Blog to nic innego jak rodzaj strony internetowej, na której bloger umieszcza wpisy. Ze swej natury blog internetowy jest bardziej osobisty i może być takim współczesnym dziennikiem czy pamiętnikiem internetowym.


Blogi biznesowe są może mniej osobiste, ale nadal pozwalają na bardziej personalną, bezpośrednią komunikację (z obecnymi i przyszłymi klientami) niż pozostałe strony internetowe firmy.


W związku z niesłychanie dynamicznym rozwojem blogosfery nie jest trudno zobaczyć co to jest blog internetowy w praktyce. Wystarczy wyszukać interesujące nas hasła by się przekonać, że większość treści, które nam pokaże wyszukiwarka na stronie wyników, pochodzi z blogów.


Coraz częściej są to blogi biznesowe. Chcę podkreślić, że przez blogi biznesowe rozumiem wszelkie blogi, których zadaniem jest pomoc w generowaniu zysku dla ich właścicieli. A więc będzie to zarówno blog firmowy dużej korporacji jak i blog, na którym próbuje zarabiać indywidualna blogerka czy bloger.


Jakie są zatem korzyści z posiadania biznesowego bloga?

Biznesowy blog internetowy: korzyści​

Dobrze prowadzony biznesowy blog to wielki atut i cenny zasób, który można wykorzystać na wiele sposobów.

Co to jest blog internetowy poradnik

1. Zwiększanie ruchu na stronie​

Skąd się bierze ruch na internetowej stronie Twojego biznesu?


Ci, którzy ją znają, na przykład Twoi obecni klienci, wpisują jej nazwę i zostają przekierowani. Być może, wykorzystujesz też płatną reklamę lub możesz ją wykorzystać, żeby przyciągnąć nowych klientów. Ale taka reklama to koszt. Firmowe strony Twojego biznesu (nie blog) są w stanie ściągnąć niewielką liczbę odwiedzających, gdyż jest ich mało (często kilka) i nie są zoptymalizowane pod kątem wszystkich przydatnych słów kluczowych.


Mając blog, możesz w sposób zorganizowany tworzyć dziesiątki, a potem setki stron z treściami, które dotyczą Twojego biznesu i które są interesujące dla Twoich klientów. Pomyśl o tym w ten sposób. Za każdym razem gdy dodajesz nowy wpis, kolejna strona jest indeksowana i pojawia się w wynikach wyszukiwania. Staje się zasobem, który od tego momentu zaczyna pracować na Twój biznes ściągając ludzi.

2. Konwersja

Na stronach bloga warto umieścić zachęty do podjęcia działań takich jak pobranie różnego rodzaju darmowych ​poradników itp. Dzięki temu pewna część odwiedzających bloga (nigdy 100%) zostawi Ci swój adres e-mail. Mając e-mail możesz wysyłać newsletter, komunikować się, budować zaufanie i z czasem (nigdy od razu) zacząć sprzedawać swoje usługi i produkty.

3. Budowanie marki i pozycji eksperta

Dzięki interesującym i fachowym treściom, które dostarczasz czytelnikom, krok po kroku, budujesz pozycję eksperta w dziedzinie, którą się zajmujesz. Zaczynasz też równocześnie budować swoją osobistą lub biznesową markę.


Blog, ze względu na swój bardziej personalny charakter, sprzyja wzajemnemu poznaniu się i budowaniu relacji. Bloger ma możliwość pokazać swoją osobowość, styl i wiedzę i przekonać do siebie czytelnika, który z czasem może stać się klientem blogowego biznesu.

>