[novashare_inline_content]
Pinterest po polsku pojawił się w 2013 roku. A więc, po trzech latach od rozpoczęcia działalności tego interesującego serwisu społecznościowego (i wyszukiwarki wizualnych treści w jednym), Polska dołączyła do międzynarodowej rodziny Pinteresta. To oznacza, że Polscy użytkownicy mogą korzystać z Pinteresta w języku polskim. Dlatego, jeśli jeszcze nie wiesz, dowiedz się co to jest Pinterest, jak działa i jak z niego korzystać?
Jak ustawić Pinterest po polsku?
1. Gdy już masz konto na Pintereście (ale nie w polskiej wersji językowej)
Aby zmienić wersję językową swojego konta zaloguj się. Wejdź w ustawienia (settings). Następnie rozwiń zakładkę język (language) i wybierz wersję językową, która Cię interesuje. Aby mieć Pinterest po polsku wybierz „polski”.
2. Gdy jeszcze nie masz żadnego konta
Jeśli dopiero zakładasz swoje konto, nie ma potrzeby ustawiania polskiej wersji językowej, bo wszystko jest (od razu) po polsku. No prawie wszystko, bo Pinterest cały czas się zmienia i stara dostosowywać swoją polską stronę do tych zmian.
To oznacza, że na polskim Pintereście sporadycznie znajdziesz angielskie słowa i odesłania do stron w angielskiej, a nie polskiej wersji językowej. Jednak takich sytuacji jest i, szczególnie w przyszłości, będzie coraz mniej. Dlatego, żeby założyć konto wystarczy wejść na oficjalną polską stronę logowania do Pinteresta.
Do wyboru masz konto osobiste lub firmowe. Konto osobiste możesz łatwo przekształcić w firmowe. Jednak jeśli poważnie myślisz o promowaniu na Pintereście swojego bloga lub biznesu koniecznie załóż konto firmowe, które daje większe możliwości.
Jak założyć konto firmowe w kilka chwil?
Wejdź na oficjalną stronę logowania do polskiego Pinteresta, ale nic nie wpisuj. Ponieważ interesuje nas konto firmowe kliknij „Firmy” na dole okna (tak jak na zdjęciu poniżej).
Zostaniesz przeniesiony/a na polską stronę Pinteresta dla firm. Tu możesz zrobić dwie rzeczy. Jeśli już masz konto osobiste na Pintereście możesz je teraz przekształcić w konto firmowe. Nas interesuje jednak założenie konta firmowego od zera.
Wpisz swój adres e-mail, hasło i nazwę firmy, którą może być nazwa Twojego bloga. W każdym razie, nie przejmuj się zbytnio bo później, w ustawieniach, będzie można wprowadzić zmiany.
Do typu firmy przejdziemy za chwilę. Teraz wpisz adres strony internetowej swojej firmy lub bloga. To nie jest konieczne ale wskazane. W końcu zakładamy konto na Pintereście, żeby ruch, który uda nam się wygenerować kierować na stronę naszej firmy, sklepu czy bloga.
Teraz chcę zwrócić Twoją uwagę na rzecz mało ekscytującą, jednak ważną. Chodzi o kwestie prawne związane z utworzeniem konta i korzystaniem z Pinteresta czyli to co „małym druczkiem”.
Pamiętaj, że tworząc konto potwierdzasz, że odpowiadają Ci warunki korzystania z Pinteresta wraz z Polityką Prywatności. Więc może warto się z nimi zapoznać.
Przejdźmy do wyboru typu firmy (górna zielona strzałka). Kliknij „wybierz typ firmy”. Po rozwinięciu pojawi się lista dziewięciu dobrze zdefiniowanych opcji do wyboru. Jak już wszystko uzupełnisz kliknij „Utwórz konto”.
Polubienie 5 tematów
To jeszcze nie koniec. Pinterest właśnie wysłał do Ciebie wiadomość. Ale do tego wrócimy za chwilę, bo Pinterest („idąc za ciosem”) chce, żeby zrobić jeszcze kilka drobnych rzeczy. Jedną z nich jest polubienie pięciu tematów.
Ta czynność jest wymagana. Więc albo zaznaczysz cokolwiek, jak leci, albo poświęcisz kilka chwil na wyszukanie minimum pięciu tematów, które Cię na prawdę interesują i które będziesz obserwować.
Prawda jest taka, że i w jednym i w drugim przypadku wybór będzie można zmienić później. Jednak jeśli od razu wybierzesz to co lubisz, przy następnym logowaniu do swojego konta, na stronie startowej, zobaczysz Piny tylko z interesujących Cię kategorii tematycznych.
Pobieranie przycisku Pinterest
Kolejna rzecz, do której będzie Cię zachęcał Pinterest, to pobranie przycisku do zapisywania interesujących Cię zdjęć. Kontynuujmy jednak zakładanie konta. Przycisk możesz zainstalować później. Dlatego kliknij „Pomin” (na dole ekranu).
Strona główna Twojego konta na Pintereście
Sukces! Witaj na stronie głównej swojego konta. To właśnie na tej stronie będą się codziennie pojawiać najnowsze Piny z pięciu kategorii tematycznych, które wcześniej wybrałeś/aś.
Wróćmy teraz do chwili kliknięcia „Utwórz konto”. Pamiętasz? Pinterest wysłał wtedy do Ciebie automatyczną wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail. Sprawdź skrzynkę pocztową, otwórz wiadomość od Pinteresta i kliknij „Potwierdź e-mail”.
Po potwierdzeniu e-mail’a, Pinterest przeniesie Cię na stronę główną i będzie zachęcał do potwierdzenia, tym razem, strony Twojej firmy. Oczywiście jeśli ją podałeś/aś w trakcie tworzenia konta.
Światowy vs. Polski Pinterest
Globalny Pinterest to ponad 444 milionów użytkowników odwiedzających ten serwis co miesiąc w poszukiwaniu ciekawych pomysłów. Z tego już ponad połowa to użytkownicy spoza Stanów Zjednoczonych.
To właśnie rozwój Pinteresta poza Stanami Zjednoczonymi będzie najszybszy. Już obecnie, ponad 75% wszystkich nowych kont zakładanych na Pintereście, pochodzi spoza USA. Co ciekawe, rośnie liczba mężczyzn zainteresowanych Pinterestem (40% nowych kont).
Polski Pinterest na tle konkurencji
Pinterest w Polsce nie jest jeszcze tak popularny jak inne portale społecznościowe. Jak pokazuje badanie Gemius/PBI (dla WIRTUALNEMEDIA.PL), najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce jest Facebook, który tylko w lipcu 2016 roku miał ponad 21 milionów użytkowników i zasięg na poziomie 86%.
Pinterest z wynikiem prawie 2 milionów użytkowników i zasięgiem 7% jest ponad 10 razy mniejszy od Facebooka.
W porównaniu z mającym blisko 2,5 miliona użytkowników polskim Google+ strona Pinterest po polsku nie wygląda już tak źle. Pod względem średniej liczby odsłon na użytkownika nawet wyprzedza swojego konkurenta z wynikiem 8,7 (vs. 5,8 dla Google+).
Polski odpowiednik Pinteresta
Każda fajna rzecz, która zaczyna się rozwijać i odnosić sukcesy, wcześniej czy później, znajduje swoich naśladowców. Pojawiają się albo wierne kopie albo podobne rozwiązania inspirowane oryginałem.
Do polskich odpowiedników Pinteresta można zaliczyć, na przykład, serwisy Zszywka.pl i Pinka.pl.
Czy Pinterest w Polsce będzie się rozwijał?
Bez wątpienia tak! Jednak błędem jest oczekiwać po Pintereście, że stanie się drugim Facebookiem. Ten ostatni to prawdziwy kolos wśród mediów społecznościowych. Każdy bloger i przedsiębiorca powinien być obecny, w pierwszej kolejności, na Facebooku.
Zadaniem Pinteresta nie jest więc zastąpić Facebooka, lecz stać się sensownym dopełnieniem portfela mediów społecznościowych w arsenale każdego blogera i przedsiębiorcy.
To czy, jak szybko i dla kogo może polski Pinterest stać się „społecznościowym” serwisem numer trzy lub nawet dwa, pozostaje kwestią otwartą i będzie zależeć od trzech rzeczy.
- Czy i jak szybko Pinterest udostępni w Polsce oferowane już w USA usługi takie jak „Promoted Pins” i „Buyable Pins”? „Promoted Pins” to nic innego jak możliwość promowania własnych Pinów czyli taka płatna reklama na Pintereście. Obecnie dostępna w USA, Kanadzie i UK. Zaś „Buyable Pins” to możliwość kupowania produktów bez opuszczania Pinteresta.
- Typu biznesu i wiodących kategorii produktów i usług, które chce się promować. Pewne kategorie sprawdzają się na Pintereście lepiej, inne gorzej. To wynika ze specyfiki tego wizualnego medium i, póki co, jego zdominowania przez użytkowniczki (choć to się powoli zmienia).
- Znajomości i umiejętności obsługi wszystkich funkcji tego unikalnego medium społecznościowego i wyszukiwarki treści wizualnych jednocześnie. Czyli ważny będzie poziom edukacji pinterestowej. Tylko gdy wiesz, że istnieje narzędzie, którym umiesz się posłużyć, możesz w pełni ocenić jego przydatność do promocji swojego biznesu i je wykorzystać.
Jeżeli te trzy warunki zostaną spełnione, jestem pewien, że pojawią się w Polsce biznesy i blogi, dla których strony polskiego Pinteresta staną się źródłem generowania największego ruchu i przychodów. Choć dziś, w polskich realiach, to abstrakcja, w Stanach Zjednoczonych to rzeczywistość.
Innowacyjne rozwiązania Pinteresta
Innowacyjne narzędzia, nad którymi Pinterest pracuje i które testuje, mogą sprawić, że Pinterest stanie się najbardziej praktycznym i przydatnym dla użytkowników serwisem.
Na przykład, można będzie zrobić zdjęcie jakiegoś przedmiotu a następnie Pinterest, wykorzystując swoje zdolności wyszukiwania wizualnych treści, odnajdzie „Buyable Pin” z tym przedmiotem, który natychmiast można będzie kupić.
To sprawia, że także polski Pinterest, szybciej niż nam się wydaje, może zyskać na popularności nie tylko wśród zwykłych użytkowników, ale przede wszystkim, wśród przedsiębiorców i blogerów promujących i sprzedających swoje produkty i usługi.
Czas rozpocząć swoją wielką przygodę z tym światowym katalogiem pomysłów.
Jeśli uważasz, że treść tego artykułu jest przydatna, kliknij w przycisk i udostępnij ją innym!
[novashare_inline_content]
[novashare_floating]