[novashare_inline_content]
Jeśli prowadzisz biznes i bloga dobrze byłoby wiedzieć, jak założyć konto firmowe na Pintereście. Pokażę Ci, krok po kroku, jak to zrobić i postaram się przekonać, że warto mieć właśnie konto firmowe.
Warunki korzystania z usługi dla firm
Oprócz tego jak założyć konto firmowe na polskim Pintereście, musisz także wiedzieć, na jakich zasadach wolno z niego korzystać.
Pinterest wprowadził konta firmowe w listopadzie 2012 roku. Towarzyszyło temu opublikowanie warunków użytkowania serwisu przez właścicieli kont firmowych.
Przed założeniem konta firmowego na Pintereście warto się zapoznać z całością opublikowanych, także po polsku, zasad korzystania z Pinteresta dla firm.
Podstawowe postanowienia:
- Zachowujesz wszelkie prawa do treści, które umieszczasz na Pintereście i ponosisz za nie wyłączną odpowiedzialność.
- Nie możesz zamieszczać treści, które naruszają prawo.
- Odpowiadasz za własne treści i treści stron trzecich, zamieszczone na Twoich tablicach i oświadczasz, że są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
- Zgadzasz się, że publikowana przez Ciebie na Pintereście treść, nie narusza żadnych praw stron trzecich.
- Nawet po zamknięciu lub usunięciu Twojego firmowego konta, Pinterest i inni użytkownicy mogą dalej używać, przechowywać, reprodukować, przepinać, modyfikować, tworzyć dzieła pochodne i rozpowszechniać dowolną Twoją treść, którą inni użytkownicy zapisali lub udostępnili za pośrednictwem Pinteresta.
- Pinterest zastrzega sobie prawo do usunięcia lub modyfikacji Twoich treści z dowolnego powodu, w tym treści, które według Pinteresta naruszają niniejsze Warunki lub zasady.
Jak założyć konto firmowe na Pintereście?
Zakładając konto firmowe na Pintereście masz dwie opcje. Pierwsza, założyć nowe konto firmowe od zera. Druga, jeśli już masz konto osobiste, zamienić je na konto firmowe.
1. Zakładanie nowego konta firmowego
Wejdź na stronę logowania do Pinteresta i kliknij „Firmy” na dole strony lub, od razu, wprowadź adres strony Pinteresta dla firm.
Zamień konto na firmowe (jeśli już masz osobiste) lub dołącz jako firma („Join as a business”). Nas interesuje ta druga opcja bo uczymy się zakładania konta firmowego od zera. Zamianą konta osobistego na Pintereście na firmowe, zajmiemy się później.
Wpisz e-mail, hasło i nazwę firmy (lub bloga). Następnie podaj adres strony internetowej swojej firmy lub bloga i przejdź do wybrania typu firmy (kliknij zakładkę „Wybierz typ firmy”).
Wybieranie typu firmy
Proponowane przez Pinteresta opcje pozwalają na łatwe znalezienie wariantu, który najlepiej pasuje do charakteru naszej działalności. A wybór jest od profesjonalisty (np. bloger, fotograf itp.) przez media, detalistów, marki, firmy lokalne aż do instytucji i organizacji non-profit.
Ponieważ już znasz warunki korzystania z Pinteresta dla firm, które omówiliśmy na początku, kliknij czerwone pole „Utwórz konto”.
Jak najlepiej polubić pięć tematów?
Teraz musisz (to wymóg) polubić 5 tematów. Jeśli Ci się spieszy, zaznacz cokolwiek. Będzie można to zmienić później.
Ja jednak zachęcam do pomyślenia o swoich zainteresowaniach i szybkiego przeszukania Pinteresta w celu znalezienia minimum 5 tematów, które Cię interesują.
Możesz to zrobić wpisując w polu wyszukiwania interesujący Cię temat. Pinterest zacznie Ci pokazywać różne tablice tematyczne. Zaznacz te, które najlepiej oddają Twoje zainteresowania.
Pinterest wykorzysta tę wiedzę do stworzenia Twojej strony głównej, na której będą najciekawsze Piny zgodne z Twoimi zainteresowaniami.
Przycisk Pinterest w przeglądarce
Pinterest poprosi Cię teraz o pobranie przycisku Pinterest w przeglądarce. Możesz go teraz pobrać lub kliknąć „Pomiń” i zrobić to później.
Witaj na stronie głównej!
Oto Twoja strona główna, która Cię będzie witać za każdym razem, gdy będziesz wchodzić do Pinteresta. Jak widać, będą na niej Piny dobrane przez Pinteresta na podstawie Twoich zainteresowań.
Potwierdzanie adresu e-mail
Czas zajrzeć do skrzynki pocztowej, w której powinna już czekać wiadomość od Pinteresta i potwierdzić adres e-mail, który został podany w procesie tworzenia konta.
Potwierdzanie strony
Pinterest przeniesie Cię ponownie na Twoją stronę główną i tym razem będzie zachęcał do potwierdzenia podanej strony firmowej.
Sugeruję, żeby zrobić to później w ramach uzupełniania ustawień całego profilu.
Potwierdzanie strony wymaga pewnych technicznych zabiegów, które szczegółowo omówię w innym rozdziale tego przewodnika.
2. Zamiana konta osobistego na firmowe
Jeżeli już masz konto osobiste na Pintereście możesz je łatwo zamienić na konto firmowe. W tym celu, zaloguj się do swojego konta osobistego i kliknij trzy kropki (jak na zdjęciu).
Następnie, z rozwiniętej listy opcji, kliknij „Przejdź do narzędzi biznesowych”.
Uzupełnij dane, o które prosi Pinterest i kliknij czerwone pole „Zamień”.
Kiedy warto założyć konto firmowe?
Jeżeli Pinterest jest Ci potrzebny do użytku prywatnego konto firmowe nie jest dobrym rozwiązaniem. Do wyszukiwania i gromadzenia interesujących Cię treści, w zupełności, wystarczy konto osobiste. Na swoich tablicach możesz umieszczać ciekawe Piny z rzeczami, które planujesz kupić lub zrobić. Twoje konto ma służyć Tobie.
Jeżeli jednak masz biznes lub bloga, którego chcesz promować, musisz wiedzieć jak założyć konto firmowe na Pintereście.
Konto firmowe, ze swej natury, jest publiczne a nie prywatne. Umożliwia wykorzystanie narzędzi pomocnych w optymalizacji działań na Pintereście, a to prowadzi do zwiększania ruchu kierowanego z Pinteresta na strony Twojego bloga, sklepu lub firmy.
Dostęp do statystyk Pinteresta
Bardzo przydatne w optymalizacji działań na Pintereście są statystyki dostępne tylko dla kont biznesowych.
Statystyki pokazują dane z trzech obszarów:
- Twój profil na Pintereście (wyświetlenia, przepinania, kliknięcia)
- Osoby, do których docierasz (demografia i zainteresowania)
- Aktywność z Twojej strony internetowej (wyświetlenia, przepinania, kliknięcia itd.)
Dostęp do „Promoted” i „Buyable Pins”
Konto firmowe daje możliwość promowania własnych Pinów a tym samym reklamowania produktów, usług lub treści, na których nam szczególnie zależy.
Dzięki „Buyable Pins” jest też możliwe kupowanie produktów bez opuszczania Pinteresta. To rozwiązanie, którym z pewnością zainteresują się właściciele sklepów internetowych.
Na razie ani „Promoted” ani „Buyable Pins” nie są oferowane przez polskiego Pinteresta.
Dostęp do „Rich Pins”
W przeciwieństwie do „Promoted” i „Buyable Pins”, „Rich Pins” (czyli Piny rozszerzone lub wzbogacone o dodatkowe informacje) są dostępne w Polsce.
Obecnie, jest 6 rodzajów Rich Pinów na Pintereście:
- Produktowe
- Dla artykułów
- Do miejsc
- Do przepisów kulinarnych
- Filmowe
- Do aplikacji
Podsumowanie
Teraz już wiesz jak założyć konto firmowe na Pintereście i widzisz, że nie jest to wcale skomplikowane. Za to jego posiadanie ma wiele zalet.
Pinterest może być doskonałym uzupełnieniem w arsenale narzędzi, które stosujesz do promocji własnego bloga i biznesu. Warto nauczyć się wykorzystywać to wyjątkowe narzędzie w codziennej pracy związanej z popularyzacją własnych treści w Internecie.
A czy Ty masz już profil na polskim Pintereście? Jeśli nie, dowiedz się co to jest Pinterest, jak działa i jak z niego korzystać?
Jeśli uważasz, że treść tego artykułu jest przydatna, kliknij w przycisk i udostępnij ją innym!
[novashare_inline_content]
[novashare_floating]