WIZYTÓWKA GOOGLE MOJA FIRMA

Często zadawane pytania (FAQ) i odpowiedzi

Wizytówka Google Moja Firma to podstawowe narzędzie firm lokalnych. Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące tego jak zrobić wizytówkę Google, jak ją zweryfikować, edytować i pozycjonować? Dowiedz się dla kogo wizytówka w Google będzie znakomitym rozwiązaniem, a także które lokalne biznesy nie powinny tracić czasu na jej zakładanie. Na tej stronie, znajdziesz jeszcze wiele innych przydatnych informacji, które sprawią, że Twoja firma będzie lepiej widoczna w Internecie dla potencjalnych klientów.

Serwis Google Moja Firma to narzędzie, które ułatwia Twoim potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy w internetowej wyszukiwarce i na mapach, poznanie jej, nawiązanie kontaktu telefonicznego i skorzystanie z jej usług. Odpowiednio zarządzana wizytówka Google to szansa na wypromowanie własnej firmy, budowanie zaufania i pozyskiwanie klientów z Internetu.

Tak. Wizytówka jest bezpłatna. Google nie pobiera żadnych opłat z tytułu jej utworzenia w serwisie Google Moja Firma. Należy uważać na oszustów, którzy próbują zarobić na niewiedzy właścicieli firm lokalnych wmawiając im, że jest inaczej. Zupełnie inną sprawą jest płatność na rzecz kogoś komu decydujesz się zlecić wykonanie usługi polegającej np. na dodaniu i/lub optymalizacji wizytówki w Google moja Firma.

Konieczne jest posiadanie konta Google. Jeżeli korzystasz z poczty Gmail to oznacza, że masz już konto i możesz je wykorzystać. Jeżeli jednak go jeszcze nie masz to musisz je założyć co nie jest skomplikowane.

Wejdź na stronę Google Moja Firma

https://www.google.com/business/

Kliknij w niebieski przycisk „Zarządzaj teraz”. Musisz się zalogować do swojego konta Google lub je teraz utworzyć (jeśli go jeszcze nie masz).

Wizytówka Google Moja Firma
Źródło: Google Moja Firma
  1. Wpisz nazwę firmy.
  2. Wybierz kategorię, która najlepiej pasuje do Twojej działalności.
  3. Wybierz lokalizację.
  4. Określ typ firmy.
  5. Uzupełnij dane kontaktowe i wpisz adres WWW swojej strony firmowej (jeśli ją masz).
  6. Zweryfikuj wizytówkę w Google.

Na wysokie pozycje wizytówki Google składa się wiele czynników, ale na początek skoncentruj się na trzech rzeczach:

  1. W maksymalnym stopniu uzupełnij profil swojej firmy. Jeżeli możesz wypełnić jakieś pole to koniecznie to zrób.
  2. Na bieżąco aktualizuj informacje (np. godziny pracy w święta) i zamieszczaj nowe (np. publikuj posty i zdjęcia).
  3. Zbieraj recenzje, dziękuj i odpowiadaj na te już zamieszczone.

Wejdź do profilu firmy w Google Moja Firma i ze znajdującego się po lewej stronie menu wybierz „Informacje”. Przewijaj stronę szukając nagłówka „Oznacz firmę jako zamkniętą w Google”. Po kliknięciu, pojawią się trzy opcje: „Oznacz jako tymczasowo zamkniętą”, „Oznacz jako zamkniętą na stałe” i „Usuń wizytówkę”.

Generalnie, nie jest łatwo skontaktować się z Google. Należy liczyć się z tym, że żeby coś załatwić najczęściej trzeba długo czekać i wielokrotnie ponawiać zapytanie.

Google zachęca, żeby wysłać na Twitterze wiadomość zawierającą w treści wzmiankę @GoogleMyBiz lub dodać komentarz na stronie Google Moja Firma na Facebooku. Należy wpisać adres URL strony swojej firmy w Mapach Google bez podawania danych osobowych, haseł, adresów e-mail itp.

Twitter: https://twitter.com/googlemybiz

Facebook: https://www.facebook.com/GoogleMyBusiness

Pomocy w uzyskaniu odpowiedzi na pytania można też szukać na stronie społeczności Google Moja Firma.