POMYSŁ NA BIZNES
Jak znaleźć pomysł na biznes?
Do szukania pomysłów na biznes warto podejść z odpowiednim nastawieniem. Należy mieć świadomość tego, że nie istnieje coś takiego jak idealny pomysł na biznes, który zawsze, wszędzie i w wykonaniu każdego się sprawdzi, bo nie ma biznesu wolnego od ryzyka.
Dlatego, zarówno szukając pomysłu na biznes jak i już go prowadząc, dążymy do maksymalnego ograniczania ryzyka poniesienia porażki i zwiększenia prawdopodobieństwa odniesienia sukcesu.
Wszystkie porady i informacje znajdujące się na tej stronie mają na celu ułatwić ci znalezienie pomysłu, który zwiększy szanse na stworzenie biznesu, którego prowadzenie sprawi ci radość, pozwoli spełniać marzenia i zapewni środki do życia dla Ciebie i Twojej rodziny.
1. Poszukaj inspirujących pomysłów na biznes.
Pamiętaj, że etap inspiracji to nie etap weryfikacji tylko zbierania puli kilku potencjalnie dobrych dla Ciebie pomysłów na biznes. Dlatego czytając artykuły i przeglądając listy pomysłów kieruj się przede wszystkim pierwszym wrażeniem i intuicją. Nie analizuj nadmiernie, nie oceniaj i nie weryfikuj wszystkiego. Na to przyjdzie czas później.
Sprawdź pomysły na biznes z listy artykułów BIZNES21.
Jeżeli rozważasz otwarcie, któregoś z opisanych w naszych artykułach biznesów, to znajdziesz w nich wiele przydatnych informacji, które ułatwią ci wyrobienie sobie zdania i podjęcie ostatecznej decyzji.
JAK ZAŁOŻYĆ PASIEKĘ?
JAK ZAŁOŻYĆ ŻŁOBEK?
JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ SPRZĄTAJĄCĄ?
JAK OTWORZYĆ STUDIO TATUAŻU?
JAK ZAŁOŻYĆ PRZEDSZKOLE? [PORADNIK]
JAK ZAŁOŻYĆ KLUB PIŁKARSKI DLA DZIECI?
GABINET WETERYNARYJNY: POMYSŁ NA BIZNES Z MIŁOŚCI DO ZWIERZAKÓW
JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ OGRODNICZĄ?
JAK LEGALNIE ŚWIADCZYĆ USŁUGI BLACHARSKIE I LAKIERNICZE?
RĘKODZIEŁO I OZDOBY. JAK ZARABIAĆ NA HOBBY?
OTWIERAMY SALON STYLIZACJI PAZNOKCI
OTWIERAMY BIZNES FOTOGRAFICZNY [specjalizacja: fotografia rodzinna]
JAK OTWORZYĆ SALON SUKNI ŚLUBNYCH?
JAK OTWORZYĆ SALĘ ZABAW DLA DZIECI?
JAK OTWORZYĆ GABINET STOMATOLOGICZNY?
JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP ZE ZDROWĄ ŻYWNOŚCIĄ?
JAK OTWORZYĆ BAR MLECZNY?
2. Wymyśl swój biznes!
Jeżeli wstępna lista pomysłów, które masz po etapie inspiracji Cię satysfakcjonuje przejdź bezpośrednio do trzeciego etapu, aby je zweryfikować.
Jeżeli natomiast po pierwszym etapie nie masz żadnego pomysłu lub masz tylko 1-2 (i w dodatku nie czujesz się z nimi dobrze), czas przejść do etapu drugiego i spróbować wymyślić swój biznes. Oczywiście, nawet jeśli po pierwszym etapie masz pulę ciekawych pomysłów możesz dodatkowo spróbować poszukać czegoś innego.
Nie interesują Cię gotowe pomysły? Wymyśl swój biznes samemu!
Wymyślenie całkowicie nowego produktu czy usługi i w konsekwencji biznesu, który powstanie, jest bardzo rzadkie (choć nie niemożliwe). Znacznie częściej, nowy biznes niebędący kopią czegoś co już istnieje (kolejny gabinet stomatologiczny czy pizzeria) powstaje w wyniku twórczego połączenia, modyfikacji lub jakiegoś usprawnienia istniejących usług i produktów.
3. Zweryfikuj swój pomysł!
Masz kilka pomysłów na biznes, które ci się podobają? To dobrze! Ale teraz nadszedł czas, aby Twoja kreatywna strona osobowości ustąpiła pola tej analitycznej.
Prawda jest taka, że nie wszystkie Twoje pomysły na biznes są dobre! To całkowicie normalna sytuacja, która nie dotyczy tylko Ciebie lecz wszystkich obecnych i przyszłych przedsiębiorców. Jak, w takim razie, oddzielić dobre pomysły od złych?
Masz pomysł na biznes? Super! Zweryfikuj go!
Najpierw muszę ci przypomnieć, że nie istnieje jedna, idealna i w 100% skuteczna metoda weryfikacji pomysłów na biznes. Nie daj się oszukać tym, którzy twierdzą, że jest inaczej i obiecują „złote góry”!
Gdyby tak było największe firmy na świecie dysponujące nieograniczonymi funduszami na wszelkiego rodzaju badania i testy miałyby 100% skuteczność we wprowadzaniu na rynek nowych produktów i usług.
Dlaczego tak nie jest?
Dlatego, że rzecz dotyczy przyszłości, a tej nie da się przewidzieć. Dodatkowo, każdy biznes istnieje tylko dzięki klientom, którzy płacą za jego produkty i usługi, a ich zachowania są nieprzewidywalne, bo to są podatni na emocje, często nie postępujący racjonalnie, ludzie a nie maszyny.
Weryfikowanie pomysłów na biznes, nowe produkty i usługi jest więc jak prognozowanie pogody. Chodzi o jak największą trafność przewidywania, a nie 100% pewność, bo tej nigdy nie będzie. Weryfikując pomysły na nowy biznes zwiększasz prawdopodobieństwo, że Twoja firma czy produkt odniesie sukces.