mały biznes lokalny
Mała Firma Lokalna

3 RZECZY, KTÓRE KAŻDY MAŁY BIZNES MUSI ZNAĆ

Mały biznes to taki, który zapewne masz Ty (skoro czytasz ten artykuł), który mam ja i znakomita większość ludzi na świecie. Od tego, przecież, wszystko się zaczyna. A potem, przy mnóstwie ciężkiej pracy i odrobinie szczęścia (nie odwrotnie, bo wtedy to już raczej nie biznes tylko Lotto) nasza mała firma zaczyna rosnąć.

Jednak, żeby doczekać tego wspaniałego momentu, oprócz oferowania dopasowanej do potrzeb rynku usługi lub produktu, każdy mały biznes musi zwrócić szczególną uwagę na 3 inne rzeczy.

Te 3 sprawy uważam za fundamentalne. To one często decydują o sukcesie bądź porażce wielu małych biznesów lokalnych.

1. Pozyskiwanie klienta za pomocą płatnej reklamy internetowej

Wielu właścicieli biznesów lokalnych nie wie, że można (także w przypadku ich biznesów) lub nie umie wykorzystać Internetu i płatnej reklamy do skutecznego pozyskiwania klientów. 

Są i tacy, którzy po nieudanych próbach się zrazili. Uważają, że płatna reklama internetowa to strata pieniędzy. Tylko, że nikt im nie pokazał jak należy się do tego zabrać, żeby faktycznie ocenić opłacalność takiej inwestycji.

2. Koszt pozyskania klienta

Jeżeli wiesz jak obsługiwać system reklamowy Google Adwords i / lub Facebook Ads to znasz koszt kampanii reklamowej, którą zarządzasz. Jeśli do tego potrafisz, w miarę możliwości, precyzyjnie określić liczbę nowych klientów pozyskanych dzięki niej, to jesteś w stanie wyliczyć Koszt Pozyskania Klienta. 

3. Wartość życiowa klienta

Jeżeli umiesz pozyskać klienta w Internecie i wiesz ile to kosztuje to pewnie też chcesz wiedzieć czy Twój mały biznes na to stać.

Właśnie w tym celu należy obliczyć wskaźnik Wartości Życiowej Klienta (Customer Lifetime Value). Dzięki temu będziesz wiedzieć ile zysku (średnio) wygeneruje dla Twojego biznesu przeciętny klient podczas całego swojego życia jako klienta biznesu, który prowadzisz. Innymi słowy, tak długo jak pozostaje Twoim klientem.

Mały biznes wielkie możliwości

mały biznes lokalny

Mały biznes lokalny lub internetowy, który zna Wartość Życiową i Koszt Pozyskania Klienta i potrafi wykorzystać marketing w Internecie do zdobywania klientów (za pomocą reklamy internetowej), zaczyna mieć wielkie możliwości. Taki biznes jest na najlepszej drodze do rozwoju i zdominowania konkurencji.

Nawet jeśli początkowy koszt pozyskania klienta jest (za) wysoki, mając te wszystkie dane, możesz świadomie optymalizować swój biznes i go usprawniać. Gdyż wiesz co zmienić i o ile.

Tymczasem, 99% Twoich konkurentów tego nie wie i porusza się jak we mgle. A wtedy o złe decyzje łatwo. Ale to już ich problem.

Wnioski

Spróbuj uruchomić reklamę internetową (choćby na zasadzie testu) i policzyć dla swojego biznesu Wartość Życiową i Koszt Pozyskania Klienta.