CZY WIZYTÓWKA W GOOGLE JEST DLA KAŻDEGO?

0 shares

Wizytówka w Google to bardzo przydatne rozwiązanie dla większości lokalnych i multilokalnych biznesów. Ale czy wszystkie firmy mogą taką internetową wizytówkę mieć? Przeczytaj ten artykuł i sprawdź czy także Twój biznes kwalifikuje się do rejestracji w serwisie Google Moja Firma!

More...

Jeśli najpierw wolisz sprawdzić swoją wiedzę lub po prostu lubisz się bawić, rozwiąż quiz opracowany na podstawie tego artykułu. Aby przejść na stronę quizu, kliknij poniższy przycisk.

Dla kogo jest wizytówka w Google Moja Firma?

Dla biznesów, które posiadają unikalny, fizyczny adres, pod którym:

1. Prowadzą działalność obsługując swoich klientów na miejscu (np. gabinet stomatologiczny czy warsztat samochodowy).

  • W tym przypadku, tworząc wizytówkę w Google, pole mówiące o dostarczaniu produktów i świadczeniu usług U KLIENTÓW, należy pozostawić niezaznaczone.
wizytówka w Google

2. Nikogo na miejscu nie obsługują, gdyż dostarczają produkty i świadczą usługi wyłącznie u klienta (np. hydraulik).

  • Pole należy zaznaczyć.
Google Moja Firma wizytówka

W przypadku tego typu działalności, po zaznaczeniu pola, Google zapyta Cię jeszcze czy chcesz ukryć swój adres i wyświetlać tylko region? Zaznacz tę opcję, gdyż miejsce, w którym mieszkasz nie jest lokalizacją dla klientów.

Rejestracja firmy w GMF

3. Obsługują swoich klientów (na miejscu), ale też jeżdżą do nich, by świadczyć usługi (np. masażysta czy korepetytor).

  • Pole należy zaznaczyć.
GMF wizytówka internetowa hydraulik

Przykładem innych biznesów należących do tej samej, trzeciej grupy firm (tzw. "hybrydowych") są pizzerie, które oprócz serwowania pizzy na miejscu, dostarczają ją także do klientów.

Wizytówka w Google - wyjątki

Ze względu na bogactwo typów firm i różnorodność świadczonych usług zawsze występują wyjątki.

Wśród biznesów, które (pod pewnymi warunkami) kwalifikują się do posiadania wizytówki w Google Moja Firma, Google podaje przykład firm prowadzących działalność sezonową takich jak działające tylko zimą lodowiska.

GMB wyjątki lodowiska kaczki na lodzie

Takie firmy kwalifikują się jeśli, w danej lokalizacji, mają stały szyld widoczny dla klientów (przez cały rok).

Firmy niekwalifikujące się do posiadania wizytówki w Google

Biznesy, które NIE posiadają unikalnego, fizycznego adresu, do którego byłaby przypisana WYŁĄCZNIE jedna firma, nie kwalifikują się do rejestracji w Google Moja Firma.

Dotyczy to, na przykład, firm, które korzystają z biur wirtualnych (gdzie wiele biznesów ma ten sam adres) lub ze skrytek pocztowych (zamiast z adresów fizycznych lokalizacji).

Dodatkowo, nie można tworzyć wizytówek dla firm, które faktycznie nie istnieją, bo nie zostały jeszcze otwarte. Jeżeli Twój biznes jest dopiero w procesie powstawania to zaczekaj z rejestracją w Google Moja Firma aż wszystko się zakończy.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że dzięki lekturze tego wpisu zaczynasz lepiej rozumieć jakie typy działalności kwalifikują się do posiadania wizytówki w Google Moja Firma, a jakie nie.

Jeżeli Twój biznes nadaje się do tego, by utworzyć dla niego taką internetową wizytówkę, to koniecznie to zrób. Dzięki temu Twoja firma znajdzie się na Mapach Google.

Google Moja Firma to podstawowe, darmowe narzędzie budowania w Internecie widoczności dla firm lokalnych i pozyskiwania potencjalnych klientów.

Bezpłatną wizytówkę Google utworzysz klikając w ten link.

Quiz znajdziesz na tej stronie.

Podobne wpisy:
No related posts for this content
>